, 2022/8/30
Nem kell hírességnek lenni ahhoz, hogy híres emberekkel dolgozhass. Íme 13 módja annak, hogy sztárokkal dolgozhass. Olyan széles körű munkák, mint a konyhai szolgáltatások, és olyan speciálisak, mint a forgatáson dolgozó korrepetitorok, hírességek ügyfelei lehetnek.
Egyes munkakörök, mint például a ruhatáros stylistok és a stúdióvezetők, elsősorban a hírességek ügyfelei számára léteznek. A legtöbb ember, akivel beszéltünk, aki hírességekkel dolgozik, azt mondja, hogy a legfontosabb, hogy pontosan úgy bánj velük, mint bárki mással. Hírességnek lenni elbűvölőnek tűnhet, de rengeteg munkával jár, nem is beszélve arról, hogy teljesen más életmódot jelent. A színészek gyakran akár 14 órát is dolgoznak. A zenészek esetleg egy személyi asszisztenst küldenek maguk helyett a szupermarketbe, hogy elkerüljék a heves rajongói találkozásokat. Bár az átlagembernek nincs közvetlen útja a sztárságba, szinte bárki dolgozhat egy sztárnak.
Publicista
Ha híresnek lenni nehéz, híresnek maradni herkulesi feladat. A sztárok számára elengedhetetlen egy jó publicista, aki folyamatosan a rivaldafényben tartja ügyfeleiket. A tehetség csak egy bizonyos határig vezet. A függöny mögötti emberek - pl. a publicisták - azok, akik az A-listások nevét a sajtó, a rajongók és a fogyasztók fejében tartják.
"Én vagyok felelős az ügyfeleim nyilvános imázsának kezeléséért" - mondta Kayla Rose, a The PR Rose vezérigazgatója. "A munkám abból áll, hogy interjúkat biztosítok a helyi és országos médiának, reklám- és közösségi médiakampányokat dolgozok ki, valamint sajtóközleményeket, médiaértesítéseket és esemény-összefoglalókat adok ki az ügyfelek eseményeiről és rendezvényeiről"."
Rose, aki dolgozott már együtt a Black-ish sztárjával, Anthony Andersonnal és a hírességek fodrászával, Andre Walkerrel, sok mindent megtett már ügyfeleiért, többek között végigsétáltatta őket a vörös szőnyegeken és tudósításokat szerzett a nagy magazinokban. A PR-szakmában való sikerhez - mondta - úgy kell bánni a sztárügyfeleinkkel, "mint azokkal az emberi lényekkel, akik. Publicistaként nem az a munkám, hogy rajongjak a hírességekért, akikkel dolgozom. Az én munkám az, hogy segítsek a nyilvános imázsuk kialakításában".
A stúdió menedzsere
Olyan hírességekkel is lehet dolgozni, akik egyáltalán nem emberek, és ez ugyanolyan izgalmas lehet. Ashley Priselac, a Madame Tussauds Orlando stúdióvezetője azzal tölti a napjait, hogy olyan élményeket teremtsen, amelyek közelebb hozzák a rajongókat az A-listás színészekhez, zenei sztárokhoz és sportolókhoz, mint ahogyan azt talán nem is gondolták volna.
Priselac és csapata nap mint nap azon dolgozik, hogy fenntartsa a Madame Tussauds életnagyságú hírességek - köztük Justin Bieber és Taylor Swift - viaszfiguráinak színvonalát, és büszkék arra az örömre, amit a vendégek számára naponta okoznak.
Minden egyes híresség viaszfigurájának haján, sminkjén és ruhatárán végez javításokat, emellett naprakészen követi a hírességekkel kapcsolatos híreket, hogy a múzeum a lehető legélethűbben ábrázolja az életüket. Amikor például Brad Pitt és Angelina Jolie elváltak, Priselac és csapata eltávolította egymástól a viaszfigurákat. Végül is a művészet az életet utánozza.
Priselac időnként a hús-vér sztárokkal is időt tölt. "Mindig nagy öröm, amikor a stúdió csapata személyesen is találkozhat a hírességekkel a viaszfiguráik leleplezése alkalmából. A reakciók [tőlük] teljesen felbecsülhetetlenek!"
A közösségi média koordinátora
A Facebook, az Instagram, a Twitter, a Snapchat és más közösségi médiaplatformok remek lehetőséget biztosítanak a hírességek számára, hogy kapcsolatot teremtsenek rajongóikkal, ami a sztárok és a velük együttműködő márkák számára virágzó üzletet eredményezett.
A hírességek és influencerek gyakran posztolnak frissítéseket, hirdetéseket olyan projektekről, amelyeken dolgoznak, és olyan termékekről, amelyekkel együttműködnek.
Luis Sanchez, a Ruggable e-kereskedő közösségi média koordinátora a közösségi médiapartnerségeket kezeli cége számára, és koordinálja a hírességek és az Instagram influencerek együttműködését. A hírességekkel olyan közösségi média kampányokon dolgozik együtt, amelyek pozitívan mutatják be a márka termékeit. Egy közösségi médiaszerepben elengedhetetlen, hogy tudja, mi fog a fogyasztókkal a közösségi oldalakon rezonálni, miközben hű marad a híresség márkájához.
"A kommunikáció kulcsfontosságú az influencerekkel és hírességekkel való munka során" - mondta Sanchez. "Emellett gondosan kell kiválasztani az influencert vagy hírességet, hogy megbízhassunk a tartalmukban. Fontos, hogy hagyni kell, hogy úgy mutassák be a terméket, hogy annak legyen értelme a követőik számára, és ami a legfontosabb, hogy hitelesnek tűnjön, így mindkét fél számára nagyobb hatást érhet el."
Sanchez nemrégiben egy közösségi média szegmenst készített Kristin McGee híres jóga- és pilates oktatóval. A forgatás alatt McGee gyerekei felébredtek a szundikálásból, és "úgy döntöttek, hogy ellopják a show egy részét azzal, hogy cameóként szerepelnek a videóban". A közösségi médiakoordinátori állások olyan embereket igényelnek, akiknek nem okoz gondot, hogy tehetségük eltérjen a forgatókönyvtől, amikor az élet úgy hozza.
"Tulajdonképpen tökéletesen működött, és nagyszerű elkötelezettséget mutatott" - mondta Sanchez. "Ez a nem megírt pillanat végül igazi hiteles kapcsolatot jelentett mindenkinek, aki végignézte a videót".
Kulcsfontosságú tanulságKulcsfontosságú tanulság: A hírességeknek nincs feltétlenül szükségük arra, hogy tökéletes képet alkossanak rólad. Az árral való együttlét ugyanolyan jelentőségteljes lehet.
Séf
A sztárok imádják a jó ételeket. Ha szeretsz sütni vagy főzni, és szeretnél minőségi időt tölteni az A-listás sztárokkal, a sztárszakács karrier lehet álmaid munkája.
Jayda Atkinson séf azzal tölti napjait, hogy kreatív menüket dolgoz ki a diétás korlátozások alapján, érdekes ételeket főz, és celebpartikat és -eseményeket szervez. A munka azonban nem sétagalopp.
"Ez a szerep nagy nyomással jár, mivel az emberek egyszerűen csak őszintén válogatósak" - mondta Atkinson. "Kemény bőrrel kell rendelkezned, és nem törhetsz meg a nyomás alatt".
Séfnek lenni megterhelő munka, de vannak lehetőségek arra is, hogy kiereszd a gőzt a híres vendégkörrel.
Atkinson - aki ellátta már Ne-Yo, Diana Ross és Nicki Minaj vendéglátóit - nemrég más hírességekkel is játszott, miután ellátta Faith Evans énekesnő születésnapi partiját. "Meghívtak engem és a személyzetemet, hogy játsszunk velük Tabut" - mondta Atkinson. "Ha már játszottál ezzel a játékkal, tudod, hogy nagyon vicces volt".
Ruhatervező stylist
Azt, hogy a hírességek mit viselnek, néha alaposabban vizsgálják, mint azt, hogy hogyan szerepelnek a képernyőn vagy a színpadon. Valaki, akinek jó szeme van, és aki segít a hírességeknek a vörös szőnyeg villogó fényeihez vagy a rajongókkal való fotózkodáshoz öltözködni, minden olyan híresség számára követelmény, aki az A-listán akar maradni.
Sam Russell, a hírességek stylistja már öltöztette Hollywood legnagyobbjait, köztük Sophia Busht, Stevie Wondert, Chuck Lorre-t és Colin Farrellt. Azt ajánlja, hogy bárki, aki a hírességek stylistjai közé szeretne bekerülni, legyen magabiztos a divat iránti szenvedélyében anélkül, hogy feladná a szerénységét.
"A túl sok ego megölheti a tehetséget" - mondta Russell. "Maradj a földön, nevess sokat, és légy nagyon magabiztos minden ruhadarabban és ékszerben, amit a forgatásra hoztál".
Arra is figyelmeztet, hogy nem minden sztár lesz tökéletes ügyfél számodra, és ez rendben is van. "Ha valaha is megkeres egy nehéz természetű színész, akinek szüksége van a szolgáltatásaidra, utasítsd vissza. Nem juthatsz el a hálás ügyfelekhez, akik imádnak téged, ha rossz kúriában vagy".
Házassági ajánlat tervező
Amikor az A-listások úgy döntenek, hogy felteszik a kérdést a másiknak, néha segítségre van szükségük a tökéletes módjának meghatározásához. Szerencsére fordulhatnak egy házassági ajánlat tervezőhöz, aki minden részletet elintézhet helyettük.
Michele Velazquez, a The Heart Bandits tulajdonosa egyedi lánykéréseket tervez hírességek - és minden szerelmes ügyfél - számára. Kulcsfontosságú, "hogy ügyfeleim lánykérése zökkenőmentesen menjen, és hogy az elképzelés megfelelően megvalósuljon" - mondta. "A hírességek nem szeretnek nemet hallani, mivel hozzászoktak ahhoz, hogy azt kapják, amit akarnak. Ahelyett, hogy nemet mondanának, mindig azt mondják, hogy "kitalálom, hogyan lehet ezt megvalósítani, és megvalósítom"".
Velazquez szűkszavúan nyilatkozik a jelenlegi híres ügyfeleiről, ami érthető, hiszen a titoktartás követelmény az ilyen típusú munkáknál. Velazquez számára több mint élvezetes az ügyfelek emlékezetes életpillanatokban való közreműködés. "Szeretem valóra váltani az álmokat. Az ügyfeleim azt szeretnék, hogy a barátnőik megkapják álmaik lánykérését, és én ezt megvalósítom".
TippTipp: Bizonyos hírességekkel kapcsolatos szerepeknél a titoktartás kulcsfontosságú lehet. Maradjon diszkrét, ha olyan projekteken dolgozik, amelyek egy közelgő híresség bejelentését vagy eseményét érintik.
Szépségszakértő
Kerry Spindler híres szépségszakértő olyan televíziós, zenei és divatikonoknak nyújt gyakorlati kezeléseket és bőrápolási tanácsokat, mint Daymond John, Snoop Dogg és Bailey Chase.
Spindler esztétikai, microblading, bőrápolási és sminkelési szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek azzal a céllal, hogy segítsen nekik értékelni személyes szépségüket. "Azt szeretem a legjobban a munkámban, hogy mindenki más és tökéletesen tökéletlen" - mondta.
Az, hogy hírességek szépségguruja volt, néhány vicces pillanathoz vezetett az ügyfelekkel. Az egyik legemlékezetesebb élménye az volt, amikor "Snoop még akkor is megmozdult, amikor nem szólt a zene. Az ő könnyed természete mindig feldobja a szobát".
Kutyakiképző
A hírességek a legjobbat várják el mindenkitől a környezetükben, és ez alól a háziállataik sem kivételek. Amikor egy kiskutyának új trükköket kell megtanítaniuk, vagy egy régi kutyát kell leszoktatniuk néhány rossz szokásról, szakértőt hívnak.
Russell Hartstein a sztárok keresett kutyaviselkedés-szakértője, táplálkozási tanácsadója és trénere. Ügyfelei közé tartozik Naomi Campbell, Steve Guttenberg és Dwyane Wade is. Az ő kaliberű kiképzőként meg kell tanítani a kutyákat az alapokra, például arra, hogyan üljenek és maradjanak, valamint arra, hogyan szálljanak fel és szálljanak ki magánrepülőgépekre és jachtokra.
Nyilvánvaló, hogy a kutyák szeretete előfeltétele annak, hogy valaki sztárállat-edző legyen, de az is, hogy képes legyen az ügyfeleket egy pillanat alatt kiszolgálni. "A világ minden tájára elrepülni magánszigetekre és birtokokra, hogy segítsen a kutyák kiképzésében, viselkedésében vagy a háziállatokkal való foglalkozásban" - ez Hartstein számára egy napi munka. [Kapcsolódó: A 2022-es év legjobb kutyabarát vállalatai]
Komikus
Még a legelfoglaltabb híresség is szeret néha lelassítani és élvezni egy jó viccet. A sztárok komikusa, Dan Nainan fellépett már Barack Obama volt elnöknek, Michael Bloombergnek, Hillary Clintonnak, Arianna Huffingtonnak és Ashley Juddnak is. Nainan azzal tölti napjait, hogy nevetőgörcsök után könnyekre fakasztja a jeles személyiségeket és a méltóságokat, és minden percét élvezi.
Nainan úgy véli, hogy a legjobb, ha a hírességeket "a nekik kijáró tisztelettel kezeljük, de ugyanakkor ne emeljük őket piedesztálra, és ne kezeljük őket úgy, mintha istenek lennének". Ők is csak átlagos emberek, mint mi, akiknek van tehetségük, valamint szenvedélyük a kemény munka és a fegyelem".
A humorista ugyanolyan sokat van úton, mint bármelyik A-listás színész, és az Egyesült Államok minden államában, valamint 27 külföldi országban lépett fel. Szinkronhangja volt a Family Guy című animációs sorozatnak, és szerepelt az Apple egyik "Get a Mac" reklámjában.
Sminkes
A sminkesek szerves részét képezik egy híresség kíséretének. Ők gondoskodnak arról, hogy a sztárok a legjobb formájukat hozzák a képernyőn és azon kívül is.
Tiffany Herrmann szépségfőnök a népszerű televíziós és filmsztárok, köztük Alysia Reiner, Mozhan Marnò, Amy Paffrath és Kimberly Magness egyablakos sminkmestere. Herrmann egy lépéssel továbblépett, és létrehozta a Sheree Cosmetics nevű kozmetikai termékcsaládot.
Herrmann a következő tanácsot adta a kezdő sminkmestereknek, akik hírességeket szeretnének maguknak: "Ne feledjék, hogy [a sztárok] is emberek, akárcsak önök. Oszd meg a történeted és ismerd meg őket". Hangsúlyozta, hogy a sminkművésszé válás időbe telik, és be kell fektetni a folyamatba. "Megismerem [az ügyfeleimet] és kapcsolatot építek - akár személyesen [vagy] a közösségi médiában, e-mailben, vagy sms-ben [vagy] telefonon küldött üzeneteken keresztül".
A sminkmágus azt is kiemelte, hogy fontos, hogy éjjel-nappal elérhető legyen, hogy kisegítse az ügyfeleket a szépségápolási problémákból. "Egy híresség nem tudta, hogyan kell levenni a folyékony rúzsunkat, és az éjszaka közepén kellett üzenetet küldenie nekem a közösségi médiában. Szerencsére megoldottuk a problémát - olajjal jön le. Imádta a terméket, és a mai napig viseli".
Személyi asszisztens
Képzeld el! Éppen bevásárolsz, amikor egy A-listás híresség sétál el melletted. Irreálisan hangzik, igaz? Azért, mert ez szinte soha nem történik meg. Amikor az A-listás hírességek a mindennapokban bevásárolnak, fennáll a veszélye, hogy a rajongók üldözni kezdik őket. Gyakran küldenek helyettük személyi asszisztenseket - és te lehetsz ez a személy.
Hírességek személyi asszisztenseként együtt dolgozhatsz a híresség menedzsmentjével. Ez azt jelenti, hogy szerepet játszhatsz a híresség időbeosztásának összeállításában vagy abban, hogy elkísérd őket a kötelezettségeik között. Akárhogy is, rendszeres jelenléttel bírsz a híresség életében.
Oktató a forgatáson
Még nem minden híresség felnőtt, és a kiskorúaknak, még a hírességeknek is, oktatásban kell részesülniük. Itt jönnek a képbe a forgatáson dolgozó korrepetitorok.
A követelmények államonként változnak, de ha feltételezzük, hogy a még nem felnőtt ügyfeleid Kaliforniában forgatnak, akkor 15 órányi oktatást kell biztosítanod a forgatáson. Azt is biztosítania kell, hogy ügyfelei jogait a gyermekmunkára vonatkozó törvények szerint védik. Azok a produkciók, amelyekben az ügyfeleid dolgoznak, fizetni fognak neked, és állami minősítést kell szerezned ahhoz, hogy ezen a területen dolgozhass.
Biztonsági részletek
A hírességek ritkán jelennek meg egyedül a vörös szőnyegen. Valószínű, hogy a biztonsági személyzetük elkíséri őket a limuzinjukból a helyszínre, ahová belépnek. Ez a munka általában előzetes biztonsági, rendőrségi vagy katonai tapasztalatot igényel, és milliós fizetéssel járhat. A legjobb az egészben az, hogy valójában nem biztos, hogy veszélyekkel kell szembenéznie, mivel egyes hírességek kizárólag imázsszempontból keresnek biztonsági részleteket. Nem minden hírességgel kapcsolatos munkának kell intenzívnek és nehéznek lennie.